Featured
De levensduur van LED-verlichting ligt hoger dan u van traditionele lampen gewend bent. LED verlichting kent de volgende nadelen: LED-verlichting is relatief duur. Gelukkig is deze investering eenvoudig terug te verdienen doordat de lampen langer mee gaan en energie besparen. LED-verlichting is soms koud en kil. De laatste jaren is op dit gebied veel veranderd en blijkt er ook warmer licht mogelijk.
000 uur mee, afhankelijk van het soort verlichting dat u gebruikt. Het verbruik ligt meestal tussen de 5-10 watt. CFL-verlichting is in principe op iedere locatie te gebruiken en ook als u nu ergens normale verlichting gebruikt. CFL-verlichting kent een laag energieverbruik, heeft een langere levensduur en kent veel variaties in de kleur wit.
Wanneer u voor CFL-verlichting kiest is het van belang om de lamp niet teveel in- en uit te schakelen, daarmee wordt de levensduur verkort. Alle voordelen op een rij: CFL-verlichting is energiezuinig. CFL-verlichting heeft een langere levensduur dan normaal. CFL-verlichting zendt uit in verschillende kleuren wit. Alle nadelen op een rij: In CFL-verlichting zit kwik en dat is niet goed voor het milieu.
Over het algemeen gaat een CFL-lamp 8. 000 uur mee. Het verbruikt ligt op ongeveer 15 watt. Wanneer u overstapt op CFL-verlichting of LED-verlichting is dit op meerdere fronten beter dan conventionele verlichting. Houd er echter rekening mee dat de levensduur van LED-verlichting een stuk beter is dan bij CFL-verlichting en dat ook het verbruik een stuk lager ligt.
Het aanleggen van LED-verlichting is niet altijd mogelijk binnen uw huidige infrastructuur. Neem een expert in de hand om te berekenen wat het kost om uw systeem te veranderen en klaar te maken voor LED-verlichting. Een simpele rekensom laat zien binnen welke tijd u LED-verlichting terugverdient en hoeveel energie u kunt besparen.
Halogeen verlichting is nog steeds de meest gevoerde verlichting in voertuigen zoals auto's en motoren. En dit is terug te brengen naar het grootste voordeel: ze zijn eenvoudig te installeren en niet al te duur. Vooral op het eerste gezicht als je ze vergelijkt met de Xenon en LED verlichting die te krijgen is.
Over het algemeen, bij normale condities en gebruik, hebben halogeen lampen ongeveer een levensduur van 1000 uur. En dan spreken we in dit geval over lampen van fabrikanten zoals Philips. Als ze vervangen moeten worden, dan kost dit gemiddeld € 30,-. Doordat ze geen ballasten of extra bekabeling nodig hebben, zijn ze redelijk eenvoudig te vervangen.
Een van de redenen hiervoor is, is dat de lampen niet efficiënt genoeg zijn. Het grootste probleem hier is dat de lampen, wanneer ze aan staan, warmte opleveren. Dit staat gelijk aan verloren energie; een lamp hoeft geen warmte op te brengen, het moet licht opbrengen. Een ander groot probleem met halogeen lampen is dat ze reageren op bv aanraking met de vingers.
Hierdoor wordt het glas oneven verwarmd, wat de levensduur van de lamp bijzonder zal verkorten. Mocht je dus per ongeluk met je vingers aan de lamp komen, maak deze dan altijd schoon met een doekje en een op alcohol gebaseerd reinigingsmiddel. Toch heeft halogeen verlichting genoeg voordelen om het blijven gebruiken.
Ze geven een redelijke lichtopbrengst, ze zijn beschikbaar in erg veel maten, waardoor ze in bijna elk type voertuig te gebruiken zijn. Ze zijn eenvoudig te vervangen Geen extra onderdelen zoals ballasten of extra kabels Verkrijgbaar in ontzettend veel maten Een set halogeen lampen is redelijk goedkoop, in vergelijking met Xenon en LED Ze verspillen erg veel energie aan warmte Wees voorzichtig met monteren; als ze je met je vingers aanraakt, beïnvloed je de levensduur van de lamp Xenon lampen, over het algemeen bekend als Hi, D lampen (High Intensity Discharge), worden meestal aangedragen als alternatief van halogeen verlichting.
De eerste Xenon lamp werd gebruikt voor de BMW 7-serie in 1991. Langzaam maar zeker begon het marktaandeel te groeien en steeds meer autofabrikanten begonnen de voordelen van Xenon verlichting te zien en ze te gebruiken in verschillende modellen. Ze zijn echter niet de standaard verlichting geworden. Xenon verlichting werkt in principe als een een TL-buis.
In voertuigen wordt quartz glas gebruikt, en een mix van gassen die worden gevoed door de elektrische pulsen tussen de elektroden in de lamp. Hiermee hebben we meteen een van de nadelen van Xenon te pakken: het duurt altijd even voordat de gassen in de lamp opgewarmd zijn en het sterke licht afgeven waar ze bekend om staan.
Maar Xenon verlichting is vele malen efficiënter in lichtopbrengst dan halogeen verlichting. Dit kan als een nadeel beschouwd worden, bv voor tegemoetkomend verkeer wanneer het lichtbeeld niet goed is afgesteld. Vaak hebben auto's reflector koplampen, maar hiervoor bestaand de zogenoemde R-lampen, die speciaal voor dit type koplamp ontwikkeld zijn. Als we de statistieken erop naslaan, dan produceert een Xenon lamp 3000 lumen, terwijl een halogeen lamp 1400 lumen produceert.
Gemiddeld gaat een Xenon lamp 2000 uur mee. De efficiëntie van de lamp speelt ook een rol als je kiest voor een Xenon lamp. Ze hebben weliswaar meer energie nodig wanneer ze opgestart worden, maar wanneer ze hun ideale temperatuur bereikt hebben, gebruiken ze minder energie dan de halogeen lampen.
Ze kosten namelijk meer dan een halogeen lamp, al kunnen er grote verschillen zitten tussen een Xenon vervangingslamp voor een ombouwset en af-fabriek Xenon. Daarnaast heb je te maken met een ballast, een apparaatje die het hoge voltage creëert en reguleert dat nodig is om de Xenon lamp te voeden.
Als groot licht zijn ze dan ook iets minder geschikt, maar daarvoor adviseren we de halogeen lampen van GP Thunder. Zij hebben een mooie kleur, en geven meer licht dan de standaard halogeen lampen. H4 Bi-Xenon lampen zijn echter wel geschikt voor het grootlicht. Langere levensduur dan Halogeen Efficiënter dan Halogeen, doordat ze minder energie verbruiken en meer licht geven Betere zichtbaarheid voor de bestuurder, en daardoor een stuk veiliger Slecht afgestelde Xenon verlichting kan verblindend zijn voor tegenliggers Hogere kosten Complexer dan Halogeen Ze hebben enkele seconden nodig om op volledige sterkte te komen Zoals eerder gezegd, de ontwikkelingen op verlichtings gebied gaan erg hard.
LED verlichting is al langer beschikbaar, maar voornamelijk voor 'kleinere' verlichting, zoals knipperlichten, stadslichten en kenteken verlichting. De lichtopbrengst was nog niet hoog genoeg om het ook voor het dimlicht te gebruiken. Maar sinds kort is hier verandering in gekomen. We hebben als een van de eersten een LED lamp die uitermate geschikt is als dimlicht, in de maat H4 en de maat H7 maten en 5 verschillende kleuren.
Vandaar dat de LED verlichting voornamelijk in hybride auto's wordt gebruikt. En een ander voordeel van LED verlichting is dat LED verlichting weinig plaats inneemt, waardoor het voor ontzettend veel doeleinden gebruikt kan worden. Denk bv aan de LED strips die Audi gebruikt in haar koplampen. Een nadeel van LED is dat het warmte genereert, die afgevoerd zal moeten worden.
Dit is echter alleen van toepassing voor de grote LED lamp zoals het dimlicht. Snelle ontwikkeling, op dit moment zijn ze ook geschikt voor dimlicht Zuinig; ze zijn aanzienlijk zuiniger dan halogeen verlichting Hogere lichtopbrengst dan Halogeen Ze zijn duurder dan Halogeen en Xenon Voor het dimlicht op dit moment in niet zoveel maten beschikbaar als halogeen Nu je voor- en nadelen van deze drie soorten verlichting kent, zit je misschien nog steeds met de vraag 'wat is nu beter, halogeen, xenon of led verlichting?'.
Ga in de tabel na welke zaken voor jouw belangrijk zijn op het gebied van verlichting. Zo kom je erachter wat nu de beste verlichting is voor jouw auto en wensen. € €€€ €€ X XX XXX X XXX XX X XXX XX X XXX XX XX XX XX X XXX XX Kan je naast dit overzicht nog wel wat extra advies gebruiken? Neem dan contact met ons op.
Dit kan op meerdere manieren: telefonisch (+31(0)462041468, via mail (), via onze social kanalen of door langs te komen bij onze winkel in Sittard. Zo wordt je keuze voor welke soort autoverlichting een stuk eenvoudiger! .
Het verschil tussen UV- en LED-lampen Voorheen gebruikten nagelstylisten alleen UV-lampen voor het uitharden van gelnagels. Toen waren daar ineens ook de LED-lampen. Maar wat is nu het verschil tussen deze twee lampen? Dit is een veel gestelde vraag van de studenten die bij ons volgen. Daarom besteden we hier alvast uitgebreider aandacht aan dit onderwerp.
Latest Posts
Autohandelaar Said Vianen
Auto Poets
Auto Opkoper Voor Export